Skladno z razvojem interneta so se razvijali tudi spletni iskalniki, ki omogočajo enostavno in učinkovito iskanje med spletnimi stranmi, katerih število iz dneva v dan narašča. Predvsem v zadnjem času, ko je število internetnih strani že zares vrtoglavo, se je izkazala vrednost spletnih iskalnikov, tako da res ni nenavadno, da podjetja, ki s temi iskalniki upravljajo, kujejo velikanske dobičke. Na drugi strani pa so upravitelji spletnih strani, ki se želijo s svojimi stranmi seveda uvrstiti čim višje med rezultati iskalnikov. Temu je namenjena optimizacija spletnih strani za iskalnike, ki v prvi vrsti poskrbi za to, da se spletna stran pojavlja vedno višje na seznamu rezultatov za določena iskanja, torej s tem na spletno stran privabi tudi več obiskovalcev.

Optimizacija je ključna storitev, ki je neločljivo povezana z izdelovanjem in upravljanjem spletnih strani. Promet oziroma obisk strani je namreč odvisen od tega, kako lahko je stran najti, za to pa bodo potencialni obiskovalci seveda uporabljali iskalnike. Če želi lastnik oziroma upravitelj spletne strani privabiti čim več obiskovalcev, se bo moral s svojo stranjo uvrščati čim višje med rezultati iskanj. Optimizacija za iskalnike torej ključno pripomore pri zagotavljanju večjega obiska in posledično tudi k boljši učinkovitosti spletne strani.

Seveda pa optimizacija ni kar tako – s tem opravilom se ukvarjajo spletni mojstri, ki poznajo delovanje iskalnikov in znajo spletno stran prilagoditi tako, da se bo pojavljala višje med rezultati. Gre za dokaj zahtevno delo, saj so iskalniki nepredvidljivi in včasih tudi muhasti, zato do najboljših rezultatov vodi le dolgotrajno trdo delo, medtem ko uspehi čez noč nikoli niso garantirani. Vseeno pa velja, da je optimizacija dandanes ključna pri praktično vsaki spletni strani. Nanjo je treba misliti že pri izdelavi strani, po tem pa je treba optimizacijo zaupati mojstrom, ki bodo za spletno stran kar najbolje poskrbeli – optimizacija za iskalnike se namreč nikoli ne konča, vedno je treba skrbeti, da stran ostaja korak pred konkurenco.